tuvalisaaslife

Alla inlägg den 4 mars 2015

Av Tuvalisa Forselius - 4 mars 2015 19:42

Hej!

Idag ska jag prata om att vi tjejer och killar vi måste fixa oss bara för att gå utanför dörren, vi sminkar oss tar på oss fina kläder fixar håret.

Vi säger att det är kallt ute och vi väljer mellan 2 jackor första jackan är fin men kall andra jackan är varm men ful, jo vilken skulle vi ta?

Vi skulle ta jacka 1, det är så sjukt hur mycket vi bryr oss om hur vi ser ut.

Tänk vad skönt det hade vart o gå ut i mjukisbyxor utan smink och ofixat hår o i tillexempel jackan nummer 2?

Och så som jag skrev nu så säger alla tjejer det gör nog killar med fast dom fixar sig med olika saker, men både tjejer och killar fixar sig innan dom går ut och tänker såhär "tänk vad skönt och gå ut ofixad" det finns några killar o några tjejer som inte tänker så och går ut ofixad tänk bara om vi alla var så!!


Snälla tjejer och killar välj jacka 2 istället och gå ut ofixad ett tag och se hur skönt det är, snälla acceptera den ni är och hur ni ser ut & för Guds skull hur har ni ens hjärta och hata på dom som accepterar sig själv för den dom är och kan gå ut ofixad?!


Och det är vi som gjort det såhär så sjukt hur samhället är!

Tvätta bort sminket gör så håret är ofixat ta på dig kläderna som du egentligen inte skulle gå runt med på stan och snälla försök se hur otroligt fin du är!! Jag är så fin finare än nånsin, säg det till dig själv och förstå det och ta in det, gör så och säg så till dig själv varje dag!

Jag har vart mobbad i 5år 1.an-5.an det var så hemskt lärarna jag gjorde allt för att passa in jag bad om att få
En tröja som var superfin istället för något som jag verkligen ville ha och velat haft i flera år.. Jag ville bara passa in ju, jag hade fått den där fina tröjan det räckte inte till.

Jag vet ur hemskt det är att bli mobbad, jag blir det inte längre men jag var förut, jag skulle jag göra allt för
Att mobbning skulle försvinna! Men ni måste också hjälpa till!

Snälla acceptera er själva och välj jacka nummer 2, du som läser det här du är såå otroligt fantastiskt fin helt magiskt fin när du är ofixad!

Av Tuvalisa Forselius - 4 mars 2015 19:38

hej bloggen!

Jag har inte kunnat blogga har knappt haft en lugn stund dom här 2 dagarna.

Jag har vart på stan båda dagarna och sen när jag kommit hem har jag behövt redigera videos och fixa en massa saker..
Men du ska jag ta ta tid för och blogga!

Det har vart så mycket skratt dom här 2dagarna!
Här kommer lite bilder

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej jag heter Tuvalisa Forselius, jag kommer blogga om allt möjligt, jag hoppas ni kommer gilla min blogg.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards